اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تعویض چاه آب روستای بهرام آباد به‌دلیل وجود نیترات

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عدم اجرای پروژه بن بروجن که آب ۱۴ روستا از آن تامین می‌شود، گفت: روستاهای دشت شهرکرد مانند بهرام آباد، کاکلک و پیر‌بلوط به مشکل بر می‌خورند که ما در روستای بهرام‌آباد چاه آب شرکت را با چاه آب کشاورزی به دلیل مشکل نیترات عوض کردیم.

تعویض چاه آب روستای بهرام آباد به‌دلیل وجود نیترات

سهراب‌ بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ما ۷۵۰ روستا در استان داریم که از این تعداد ۶۱۲ روستا دارای شبکه‌ آب‌رسانی هستند و برای ۵۰۵ روستا قبض صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: روستاهایی که شبکه آب‌رسانی ندارند زیر ۲۰ خانوار هستند و شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب روستاهای بالای ۲۰ خانوار را انجام می‌دهد و سایر روستاها به طور سیار ‌آبرسانی می‌شوند که اولویت با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی اظهار داشت: برای تامین آب این روستاها ۲۸۳ منبع تامین آب داریم که ۱۷۵ منبع ما چاه آب است و به صورت حجمی تقریبا ۸۰ درصد منبع تامین آب روستا از آب‌های زیر‌زمینی یا چاه‌ها هستند که کمبود بارش و شیوع بیماری کرونا منابع آب زیرزمینی را تحت شعاع خود قرار داده است.

بهرامی با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی آب در کل کشور ۷۶/۶ است، بیان کرد: این شاخص در استان ما ۷۸/۸ است که نسبت به شاخص کشوری بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ روستا به طور سیار آب‌رسانی می‌شوند، گفت: این روستاها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند و شبکه‌ آب‌رسانی هم دارند اما منبع تامین آب آن‌ها که چشمه بوده خشک شده است و با وضعیت بار‌ش‌های امسال که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کمبود بارش داشتیم قطعا تعداد این روستاها امسال بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش روستایی وجود دارد چراکه با کمبود بارش ‌ها کمبود منابع آب زیر‌زمینی ما جبران نشده‌ است.

بهرامی ارزش آب شرب را که قابل جایگزین شدن با هیچ چیزی نیست مهم دانست وافزود: لزوم صرفه‌جویی مضاعف در مصرف آب وجود دارد که در زمینه صرفه‌جویی فعالیت‌هایی از قبیل فرستادن کارشناس به مدارس در سال‌های گذشته و آموزش اصولی و رعایت صرفه‌جویی و آموزش الگوی‌ مصرف به مردم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ادامه داد: امسال باتوجه به شرایط موجود این آموزش‌ها انجام نشد و باید مردم در این امر مراعات کنند.

بهرامی‌ یادآور شد: در صورت صرفه‌جویی نکردن مردم در مصرف آب احتمال نوبت‌بندی در روستاها وجود دارد که بیشترین مشکل آب در شهرستان لردگان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به عدم اجرای پروژه بن بروجن که ۱۴ روستا از آن تامین آب می‌شوند، گفت: روستاهای دشت شهرکرد مانند بهرام آباد، کاکلک و پیر‌بلوط به مشکل بر می‌خورند که ما در روستای بهرام‌آباد چاه آب شرکت را با چاه آب کشاورزی به دلیل مشکل نیترات عوض کردیم.
انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول